ELISABET, LEDARE INOM VÅRD OCH OMSORG, BERÄTTAR OM SINA UPPLEVELSER FRÅN DISTANSUTBILDNING MED VANGUARD. Läs mer här Bok – Riv servicefabrikerna TILLIT ÄR INTE EN LÖSNING SKÖNSMOMODELLEN I SUNDSVALLS KOMMUN DISTANSKURS I VANGUARDMETODEN – VÅRT BIDRAG TILL LEDARE UNDER PANDEMIN DAGS ATT REDA UT BEGREPPEN OM EFTERFRÅGAN RAPPORT – ALTERNATIVET TILL NEW PUBLIC MANAGEMENT Gratis webinarie – En äldreomsorg bortom minutstyrning SKÖNSMOMODELLDAGARNA MED JOHN SEDDON I SUNDSVALL 29 ELLER 30 OKTOBER 2018 ODENSE ODENSE – RESAN FORTSÄTTER Bättre hemtjänst – för både äldre, anställda och kommunens budget GENOM ATT FOKUSERA PÅ FÖRETAGSKULTUREN SÅ FÖRSÄMRAS DEN TILLITSDELEGATIONEN UPPMÄRKSAMMAR SUNDSVALL OCH TOPDANMARK VINNER PRIS EN NY FORM AV LEDARSKAP VILKET PROBLEM FÖRSÖKER DU LÖSA? VANGUARDMETODEN OCH DIGITALISERING 98 % AV LEAN PROGRAM MISSLYCKAS EN “JULBONUS” ÖPPET BREV FRÅN JOHN SEDDON TILL OFFENTLIGA LEDARE PANDEMIN TAR NY FART – DÅ LÄMNAR VI NYTT BIDRAG TILL FRAMTIDENS LEDARE SEMINARIUM I SUNDSVALL FÖR LEDARE INOM KUNDSERVICE 24/4 2020 HANDBOK – ATT LEDA FÖRÄNDRING VANGUARDMETODEN I HEMTJÄNSTEN UNDVIK EN TROJANSK HÄST – DIGITALISERA RÄTT (ELLER INTE ALLS) Intervju med IT-chef Tobias Ekberg SYSTEMTÄNKARE – VEM ÄR VEM? LEDARSKAP I ARBETET PERSONLIG OMSORGSKONTAKT BLIR LAG – ELEFANTEN I RUMMET? PROJEKT OCH FÖRBÄTTRINGSVERKTYG – LEDNINGENS FAVORITER ARTIKELSAMLING OM LEAN KOSTNADSFRI LEDARKURS I EFTERFRÅGAN BÖCKER – VANGUARD FÖRESTÄLL DIG… HANDBOK – ATT KOMMA IGÅNG KUNDSERVICEMEDARBETAREN OCH LOTTERIET – EN ÖVNING I LEDARSKAP