”Jag medlyssnade tillsammans med en av de mest erfarna medarbetarna på kundservice men insåg att det spelade ingen roll. Kunderna borde aldrig ha behövt ringa.” Senior ledare på en Skandinavisk Bank.

”Vi har vunnit flera priser och utmärkelser för vår fina kundservice och ändå ser det ut så här när man studerar efterfrågan.” Kundservicechef inom försäkring och bank i Skandinavien.

“Användarna var jättenöjda med hur IT hade hjälpt dem. Vi löste ärendena snabbt och alla var jätteglada. Men när vi tittade på vad vi faktiskt gjorde så kunde vi kapa antalet ärenden med 75-80%.” Svensk IT-chef

Våra klienter har ökat kapaciteten med 80%, minskat icke-värdeskapande efterfrågan med 75-90%, sänkt handläggningstiden med 75-95%, sänkt driftskostnaderna med 30-50%. Hur ser det ut i din organisation?

Utforska efterfrågan som en signal om hur effektivt organisationen leverar värde till kunderna. Lär dig mer om värdeskapande och icke- värdeskapande efterfrågan (Value Demand och Failure Demand) i praktiken. Få ett unikt perspektiv på varför konventionella kundservicestrategier såsom omnikanal, NPS, IVR, AHT i kombination med digitalisering och AI riskerar att bli en återvändsgränd.

Boka ett kostnadsfritt handledningstillfälle

Boka ett kostnadsfritt handledningstillfälle och lär dig mer om efterfrågan som en hävstång för häpnadsväckande förändring. Välj en tid som passar dig i kalendern (Länk)